Tekstgrootte
Bij Harbour Bilingual waarderen we actieve ouderbetrokkenheid enorm, omdat het bijdraagt aan een verbeterde kwaliteit van ons onderwijs en de schoolervaring van onze leerlingen. Ouderbetrokkenheid uit zich op diverse manieren:
Ouder- en kindgesprekken: Aan het begin van het schooljaar vinden er gesprekken plaats tussen ouders, kinderen en leerkrachten. Voor groep 1 en 2 ligt de focus op het delen van verwachtingen en het verkrijgen van inzichten over het kind. Vanaf groep 3 zijn de leerlingen aanwezig bij deze gesprekken, waardoor het een driehoeksgesprek wordt. In groep 8 geven de leerlingen zelf een presentatie, waarin ze hun doelen presenteren aan hun ouders. In deze presentatie geven zij aan waar ze trots op zijn en waar ze nog aan willen werken (student LED conference).
Voortgangs- en rapportgesprekken: Gedurende het jaar zijn er meerdere momenten waarop de voortgang en het welzijn van de leerlingen worden besproken. Zo zijn er in november sociaal-emotionele gesprekken voor de jongste groepen en voortgangsgesprekken voor de oudere leerlingen, waarin ook de resultaten van de CITO-toetsen worden bekeken. In maart presenteren de leerlingen van groep 5 t/m 7 aan hun ouders waar ze trots op zijn en waar ze aan willen werken (student LED conference) In februari en juni/juli vinden winterrapport- en zomerrapportgesprekken plaats.
Ouderavonden over diverse onderwerpen: Jaarlijks organiseren we ouderavonden over uiteenlopende thema's zoals burgerschap, mediawijsheid, en andere relevante onderwerpen.
Speciale evenementen:
Medezeggenschapsraad (MR): Ouders en personeel zijn vertegenwoordigd in de MR, waar belangrijke onderwerpen zoals het schoolplan, de financiering, en de kwaliteit van het onderwijs besproken worden. Voor meer informatie over de MR verwijzen wij u graag naar dit filmpje. Hier zijn de huidige leden van onze MR:
6. Koffieochtenden: Deze zijn bedoeld voor ouders die andere ouders willen ontmoeten en samen willen komen rond verschillende thema’s. Het biedt een informele setting om te netwerken en ideeën uit te wisselen over opvoeding en onderwijs.